Polityka prywatności

Polityka Prywatności

Sklep internetowy Numoco.pl RODO

§ 1 Postanowienia ogólne

1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem sklepu internetowego www.numoco.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym").

2. Właścicielem Sklepu Internetowego i jednocześnie administratorem danych jest DONACO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Raciborzu (47-400), ul. Bartka Lasoty 19, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000334643, o kapitale zakładowym 10.000 PLN, NIP: 5252459775, REGON: 141960446, zwana dalej DONACO SP. Z O.O.

3. Dane osobowe zbierane przez DONACO SP. Z O.O. za pośrednictwem Sklepu Internetowego są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.

4. DONACO SP. Z O.O. dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Klientów odwiedzających Sklep Internetowy.

§ 2 Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna

1. DONACO SP. Z O.O. zbiera informacje dotyczące osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz osób fizycznych reprezentujących osoby prawne, lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, zwanych dalej łącznie Klientami.

Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:

  • rejestracji konta w Sklepie Internetowym, w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym kontem. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  • składania zamówienia w Sklepie Internetowym, w celu wykonania umowy sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  • subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter), w celu wykonania umowy, której przedmiotem jest usługa świadczona drogą elektroniczną. Podstawa prawna - zgoda osoby, której dane dotyczą na wykonanie umowy o świadczenie usługi Newsletter (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
  • korzystania z usługi formularza kontaktowego w Sklepie Internetowym w celu wykonania umowy świadczonej drogą elektroniczną. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi formularza kontaktowego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)

Zakres zbieranych danych:

W przypadku rejestracji konta w Sklepie Internetowym, Klient podaje:

  • adres e-mail
  • imię i nazwisko
  • numer telefonu

W przypadku składania zamówienia w Sklepie Internetowym, Klient podaje następujące dane:

  • adres e-mail
  • dane adresowe: kod pocztowy i miejscowość, kraj (państwo), ulica wraz z numerem domu/mieszkania
  • imię i nazwisko

W przypadku Przedsiębiorców, powyższy zakres danych jest dodatkowo poszerzony o:

  • firmę Przedsiębiorcy
  • numer NIP

Dane techniczne: Podczas korzystania ze Strony Internetowej Sklepu mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.

§ 3 Komu udostępniane lub powierzane są dane oraz jak długo są przechowywane?

1. Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta DONACO SP. Z O.O. przy prowadzeniu Sklepu Internetowego.

Podmioty przetwarzające:

DONACO SP. Z O.O. korzysta z dostawców, którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie DONACO SP. Z O.O. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, usługi księgowe, dostarczający systemy do marketingu, systemy do analizy ruchu w Sklepie Internetowym, systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych.

Administratorzy:

DONACO SP. Z O.O. korzysta z dostawców, którzy sami ustalają cele i sposoby wykorzystania danych osobowych Klientów. Świadczą oni usługi płatności elektronicznych oraz bankowe.

Okresy przechowywania danych:

  • Dane na podstawie zgody: do momentu odwołania zgody, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń (6 lat, dla działalności gospodarczej - 3 lata)
  • Dane na podstawie umowy: do wykonania umowy, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń

Płatności Przelewy24: W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system przelewy24.pl, jego dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności spółce PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu.

§ 4 Mechanizm cookies, adres IP

1. Sklep Internetowy używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one przez DONACO SP. Z O.O. na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Sklep Internetowy, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala.

Typy plików cookies:

  • Cookies sesyjne: usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki
  • Cookies trwałe: przechowywane do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia

Cookies własne wykorzystywane w celu:

  • uwierzytelniania Klienta w Sklepie Internetowym
  • analiz i badań oraz audytu oglądalności

Cookies zewnętrzne wykorzystywane w celu:

  • popularyzacji Sklepu Internetowego za pomocą serwisu Instagram
  • popularyzacji Sklepu Internetowego za pomocą serwisu Facebook
  • zbierania danych statycznych za pośrednictwem Google Analytics

Zarządzanie cookies: Klienci mają możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies w swoich przeglądarkach. W przypadku wyłączenia cookies korzystanie ze Sklepu Internetowego będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.

§ 5 Prawa osób, których dane dotyczą

Przysługujące Ci prawa:

  • Prawo do cofnięcia zgody - w dowolnym momencie
  • Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych
  • Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym")
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
  • Prawo dostępu do danych - otrzymanie kopii danych
  • Prawo do sprostowania danych - poprawy nieprawidłowych danych
  • Prawo do przenoszenia danych - otrzymanie danych w formacie CSV

Czas realizacji żądań: DONACO SP. Z O.O. spełnia żądania niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. W przypadku skomplikowanych żądań termin może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące.

Skargi: Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych.

§ 6 Zarządzanie bezpieczeństwem - hasło

1. DONACO SP. Z O.O. zapewnia Klientom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas przesyłania danych osobowych oraz podczas logowania się do Konta Klienta. DONACO SP. Z O.O. stosuje certyfikat SSL.

2. W przypadku utraty hasła dostępu, Sklep Internetowy umożliwia wygenerowanie nowego hasła. DONACO SP. Z O.O. nie wysyła przypomnienia hasła - hasło jest przechowywane w formie zaszyfrowanej.

Ważne: DONACO SP. Z O.O. nigdy nie wysyła żadnej korespondencji z prośbą o podanie danych do logowania, a w szczególności hasła dostępowego do konta Klienta.

§ 7 Zmiany Polityki Prywatności

1. Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym DONACO SP. Z O.O. poinformuje Klientów z wyprzedzeniem 7 dni.

2. Data ostatniej modyfikacji: 08.07.2025 r.

Masz pytania dotyczące Polityki Prywatności?

Skontaktuj się z nami: biuro@numoco.com